Pompki

Doskonały zamiennik dla wyciskania na ławce. Przy wykonywaniu pompek ruch wyciskania jest naturalny, dlatego szanse na to, że coś ci strzeli w łokciu są ciut mniejsze. Generalnie sytuacja jest o wiele bardziej ciekawa, bo rodzajów pompek jest mnóstwo. Szczypta kreatywności pozwala stworzyć unikalne kombinacje, które skutecznie chronią przed nudą. Omówię te najbardziej atrakcyjne.


Pompki łucznika - ręce są rozstawione bardzo szeroko, pompujemy na zmianę do jednej i drugiej ręki albo obiema naraz. Co to daje? Mocne zaangażowanie klatki oraz włączenie pracy pleców.


Pompki diamentowe - ręce znajdują się bardzo blisko siebie ukazując kształt diamentu. Dominuje praca tricepsu oraz klatki piersiowej.


Pompki na piłce lub innym przedmiocie - co jest w nich takiego specjalnego? Opierasz się na piłce, która chce Cie zrzucić na ziemię. Wydaje się proste, dopóki nie zaczniesz schodzić w dół. Genialne ćwiczenie, jeśli chcesz wzmocnić układ nerwowy i rozwinąć zmysł równowagi.


Zasady skutecznego pompowania:

- Łokcie kierujemy do ciała. Ewentualnie mogą one iść pod kątem 90 stopni, ale wtedy schodzimy tylko do połowy żeby nie rozwalić stawów. Ściągnięcie łopatek - tak jak przy wyciskaniu, większe zaangażowanie klatki piersiowej.

- Spięcie brzucha. Najważniejsza rzecz, bananowe pompki mijają się zupełnie z celem i wcale nie angażują twoich mięśni. Proste ciało = angażowanie mięśni.

- Pełny zakres ruchu. większość osób schodzi do połowy ruchu nie zdając sobie sprawy z tego, że mięsień męczy się najbardziej w pełnym rozciągnięciu, czyli w tej drugiej połowie. Zawsze kończ ruch 1cm nad ziemią lub lekko dotykając ją.

Może być tak, że nie jesteś w stanie wykonać nawet jednej technicznie prawidłowej pompki albo robisz ich raptem kilka. Nie jesteś sam, multum ludzi ma ten problem, a rozwiązanie jest prostsze niż myślisz. Rób pompki na kolanach. Jak już dojdziesz do 20 powtórzeń w jednej serii to możesz przejść do klasycznych pompek.

24 wyświetlenia