Jak wyrzeźbić brzuch

Aktualizacja: lut 25

Za pewne zauważyłeś na wf'ie, że niektórzy koledzy byli dociętusami, a inni kompletnie bez zarysu sześciopaka, chociaż ci pierwsi jedli dwa razy więcej od drugich. Jak to możliwe? Genetyka gra znaczącą rolę, jednak można ją oszukać, nie jest to łatwe, ale da się. Jeżeli należysz do drugiej grupy to pewnie sądzisz, że zrzucenie tłuszczu z brzucha wymaga tytanicznej pracy. Niestety, ale nie mogę zaprzeczyć. Na początku będzie bardzo ciężko, jednak po pewnym czasie, kiedy już wyrobisz odpowiednie nawyki żywieniowe, utrzymanie 6-packa przez cały rok będzie w miarę proste.


Jak zacząć? Najgorszą z możliwych opcji jest wywrócenie swojego życia do góry nogami, czyli zaczęcie trenowania codziennie i stosowania diety dopiętej na ostatni guzik, choć nie biegałeś od kilku lat, a sałatkę widziałeś ostatni raz, kiedy dostałeś złe zamówienie w McDonaldzie. Wszystko powinno się zmieniać powoli, inaczej twój plan legnie w gruzach po dwóch tygodniach. Jeżeli chcesz osiągnąć coś w długim odstępie czasowym to musisz myśleć długodystansowo. Przykładowo: w pierwszym tygodniu trenuj raz dziennie i zacznij jeść warzywa po każdym posiłku, potem zamień soki na wodę. Co tydzień wprowadzaj małe utrudnienia. Inaczej zatrzymasz się w miejscu.


Deficyt kaloryczny. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego ile kalorii spożywasz. Właściwie nie musisz wcale się ruszać ani brać suplementów. Powiedzmy, że potrzebujesz dziennie zjeść 3000 kalorii, aby utrzymać swoją wagę. W takim razie jeśli zejdziesz o 500 kalorii to będziesz chudł, a jeżeli dodasz 500 to zaczniesz tyć. Liczba 500 jest przykładowa i zazwyczaj tyle właśnie się obcina lub dodaje, kiedy chcesz, aby waga pokazywała inną liczbę. Tak, więc na początku obcinasz 500 kalorii. Czekasz dwa tygodnie. Waga stoi. Wtedy obcinasz kolejne 500 kalorii. I tak w kółko aż zaczniesz chudnąć tygodniowo około 0,5-1% wagi ciała. Im więcej ważysz tym więcej powinieneś chudnąć, w drugą stronę odwrotnie. W końcu dojdziesz do punktu, w którym poznasz ilość kalorii nie do przekroczenia, aby efektywnie chudnąć. Dla jednej osoby będzie to 2800 kalorii, a dla drugiej 1500, więc nie sugeruj się wynikami znajomych. Obliczanie kalorii jest bardzo łatwe, wystarczy wliczać to co jemy do aplikacji (np:. Fitatu), a ona robi resztę za nas. Tyle o odżywianiu. Następny temat będzie o ćwiczeniach.


Pamiętaj, że to ile kalorii potrzebujesz zależy w dużej części od tego ile się ruszasz, więc właściwie nie musisz w ogóle jeść mniej niż masz w zwyczaju, zamiast tego zacznij biegać 😉




https://www.kompendiumsily.pl/post/ćwiczenia-na-mięśnie-brzucha

25 wyświetlenia